ЗВЕЗДИТЕ СА КОВАРНИ…

Posted: 04.06.2012 in Bulgarian literature

БОРИС АПРИЛОВ

 

З В Е З Д И Т Е   С А   К О В А Р Н И

Направило ви е впечатление, знам. Никъде не ме виждате, нито ме чувате и сте озадачени от моето отсъствие, но имайте търпение и ще се явя отново, защото поведението ми през последния месец се обуславя от небесните тела.

Разберете, че за да започна нормален живот, необходимо е Юпитер да застане по-иначе, а Марс да се извърти от другата страна. Тогава ще се освободи място за Венера и ще си въздъхна. Като си помисля колко години съм бил на тази земя, без да зная за тайнствените ходове на звездите, които вплитат съдбите ни в пъклените си мрежи, свят ми се завива, а то било толкова лесно: прочети хороскопа си и живей по указанията му! Хороскопът ми каза: „Този месец е фатален за вас и се пазете; не предприемайте нищо, да не ударите иа камък. Нещо повече – тези трийсет дни не очаквайте нищо добро, а напротив.”

Известен ми е учтивият тон на хороскопа, знам какво означава това „напротив”, затова не излизам, взел съм си годишния отпуск и по цял ден се излежавам у дома. Телефонът ме свързва с външния свят, отскачам най-много до фурната за хляб и до будката за вестник.

Веднъж набрах номер, обади ми се женски глас:

– Погрешен номер, непознати човече, но имате късмет – самотна съм и с удоволствие бих разговаряла с вас.

– Нима? – запитах. – На какво го дължа?

– На това, че имам настроение и желая да си поговоря с някой мъж по телефона.

– Много сте смела – казах.

– Такава съм – призна тя. – Да се занасят по телефона не е привилегия само на мьжете.

– Гласът ви е интелектуален.

– Не сте далеч от истината… Аз съм умна и съм склонна към телефонна авантюра.

– Да, но няма да ви огрее – пошегувах се внезапно аз.

– Така ли? – учуди се тя. – Да не сте възрастен?

– Напротив – отвърнах, – но ми омръзна да съм жертва на жените. Омръзна ми да търсят в мен само мъжа, никоя от вас не се интересува от вътрешния ми мир

– Боже мой! – възкликна непознатата

– Жените търсят само целувките ми – продължих иронично аз, – а бягат от разговори за изкуство и други отвлечени неща. Разберете, не съм животно. а човек с мечти и проблеми.

Непознатата се засмя, доколкото схванах – чистосърдечно:

– Никога не съм се смяла така!… Слушайте, да не затворите телефона?

– Много е вероятно, ако не се държите прилично.

– Сакън!… Заинтригувахте ме!… На колко сте години!

Казах.

– Я си дайте телефона да не ви изпусна!

Дадох телефонния си номер.

– Вече можем да разговаряме спокойно… Знаете ли, че ми подействахте ободряващо?… Аз съм доста интересна и красива. Какво можем да сторим за едно евентуално свиждане?

– Мила моя – отвърнах спокойно аз, – това е доста вехт рефрен и ми е омръзнал до втръсване… Да си останем непознати и само телефонната връзка да бъде пъпната връв на неосъществената ни любов.

След като се насмя доволно, непознатата възкликна:

– Вълшебен сте!.. Няма да ви оставя така!… Да се видим ли веднага?

– Не.

– Утре?

– Не.

– Други ден?

– Не.

– Много НЕкате… Да не сте луд?… Човече, аз съм красива.

– Това разбрах – отвърнах съкрушено, – ала скоро не мога да се видя с вас.

– Да не сте женен?

– Не.

– Тогава?

– Този месец не мога. Другия – с удоволствие.

– Да, но другия пък не мога АЗ.

– По данни на хороскопа ли? – оживих се аз

– Глупости!… Връща се ТОЙ.

– Кой той?

– ОНЯ.

– Аха, ОНЯ! – въздъхнах аз. – Жалко!

– Но този месец съм на ваше разположение, глупчо.

– Този месец не мога, мила… Хороскопът ми е лош.

Тя се изсмя обидно, подкани ме да плюем на хороскопите, ядосах се и затворих телефона Сега непознатата ми се обажда често, но отказвам все тъй упорито.

А оня ден се обади и посредникът. Колко дълго съм чакал да чуя гласа му! Той ми съобщи радостно, че ми е намерил прекрасен апартамент с южно изложение и ТЕЦ, на смешно ниска цена.

– Не можем ли да отложим покупката? – запитах задъхано аз.

– Защо? – учуди се той. – Нали имате парите?

– Имам, но този месеи не бива да предприемам нищо.

– Така ли! Защо?

– Хороскопът ми е лош.

Посредникът трасна слушалката, но аз се усмихнах и си казах: „Няма да ме хванете, неее… Ще има да вземате!” Интелигентният човек като има пред вид лошия си хороскоп, винаги би казал така. Някога пълководците са слушали своите оракули, индийските вождове – своите жреци, а цивилизованият човек има на разположение съвкупния труд на астролозите от цял свят. Те ни поднасят наготово всичко в списанията, с илюстрации и коментари. Ако си луд, плюй на предупрежденията, които ти изпращат звездите. Моите звезди горе, в необятната шир, са се наредили пъклено, плетат мрежата на нещастията ми, просто махат с ръка през Космоса, пращат светлини и трептения, чертаят триъгълници и трапеци, нареждат се в прави и криви линии, но аз си лежа у дома, отхвърлил предизвикателството им, лишен вече от летния си отпуск, не мърдам и ехидно се надсмивам на космичния морз, който иска да ме направи нещастен.

Ще минат оше няколко дии, ще изтече фаталният месец, ще изляза на слънце и нека се е върнал ОНЯ, пука ми за някаква там красавица – жени мно-о-ого; пука ми и за един апартамент с южно изложение и ТЕЦ, на добра цена – апартаменти мно-о-ого… Тоест, може да си намеря и апартамент.

Б. А. 1988 ?

Коментари
  1. Анонимен каза:

    тъпота и скука

Вашият коментар

